Gdy kończyliśmy zeszłoroczne VI Spotkanie Bibliografów Regionalnych
zamykaliśmy je prezentacją w formie drzewa.
"Marketing czy PR czyli o promocji bibliografii regionalnej"
Wówczas koleżanka Sylwia (którą serdecznie pozdrawiamy)
zmierzyła się z tematem bibliografii i zawodu bibliografa w kontekście marketingu
i strategii PR. Ponieważ zadanie teoretyczne zostało wykonane, w tym roku postanowiliśmy
zmierzyć się z promocją bibliografii w praktyce. Krok po kroku, wspólnie z
bibliografami z bibliotek całego województwa, „rozgryzaliśmy” możliwości i szanse
popularyzacji naszych lokalnych baz danych. Zaczęliśmy o związania się z myślą, że
bibliografia to cenny produkt, który ma swoje specjalne walory, daje niepowtarzalne
możliwości i aby znalazł wyjątkowego odbiorcę należy go starannie opakować. Krótko
mówiąc - wzięliśmy bibliografię na warsztat. Oto co nam wyszło:
Potencjalne kanały promocji bibliografii
regionalnej
Wydarzenia organizowane w
bibliotece potrafimy promować na wiele różnych sposobów. Cele są zawsze podobne
– stworzyć informację, rozpowszechnić, zaciekawić i wreszcie przyciągnąć
odbiorców. Podobnie można traktować bibliografię, która jest ważnym elementem
naszej pracy, a często pozostaje dla innych niezauważalna. W trzech grupach zebraliśmy
pomysły, w większości już wypróbowane. Część jeszcze przed nami do wypróbowania:
Media
|
Ludzie
|
Biblioteka
|
Strona internetowa
(katalog)
Newsletter
Media społecznościowe:
- Facebook
- Blog
- inne
Filmy (Youtube)
Fotostory
Reklama zewnętrzna:
- prasa
- radio
- telewizja
Artykuły
Badania
Statystyki
|
Bibliotekarze
Marketing szeptany
(znajomi)
Lekcje regionalne
Konferencje
Spotkania grup
zainteresowań
Wystąpienia zewnętrzne
(studenci, towarzystwa, itd.)
Wypowiedzi użytkowników
Gry miejskie
Konkursy / quizy / zagadki
Listy okolicznościowe,
życzenia
|
Wydawnictwa:
- artykuły
- książki
- broszury
- ulotki
- zakładki
Bibliografie pełne lub tematyczne:
- książki
- CD
- zestawienia
Plakat (QR)
Wystawy
Kalendarze
Gadżety
|
Krzysztof
Komentarze
Prześlij komentarz